Jag är lite arg...Besviken på mänskligheten...

Hej!!
Ja idag vill jag nog säga att jag är trött på mänskligheten. Varför är  vissa bara så elaka? 
Nej jag tänker inte bryta ihop! (Det kommer du aldrig att få mig att göra )
 
Men jag har rätt att bli arg, förbannand! Hur mycket ska man tåla? Kan man anmäla en kränkning? Förtal! Hur man skriver om mig på sin sida!!! Och till och med skriver mitt namn!!
 
Jag VET dock inte vad jag gjort MEN jag tänker inte ta vad som helst!! 
Slutar inte detta snart så kommer det att komma en polisanmälan ifrån mig!
Jag blir uppriktigt sagt besviken över hur en människa i vuxen ålder kan sitta och mobba en annan via nätet.
 
Ska vi vuxna inte vara förebilder för våra barn? Så tänker jag!
En sak som slog mig innan var att INGEN står bakom mig i detta och ifrågasätter personen om varför personen skriver som den gör ? 
 
Jag tycker att hela denna skiten är sjuk och jag ska inte behöva ta detta!!
Jag vet att det finns personer som gottar sig i andras skit, drama. Men jag vill INTE vara delaktig i detta. 
 
Det kommer att innebära en hel del förändringar och det kommer att bli konsekvenser!! Jag har tappat all min tro på mänskligheten.
 
Vad vill personen ha ut av allt detta? Tro personen att jag ska ta livet av mig eller gå ner mig och sluta jobba eller vad?? pga de som personen skriver? Och att folk som känner mig och ser allt detta MEN inte ta mig i försvar!! 
 
Jag har under ett bra tag i mitt liv varit utsatt som barn och inte haft så många vänner . Jag VET hur det känns att vara utstött och att ingen gillar en. MEN jag är vuxen nu ochjag vet hur man beter sig! 
 
Jag:
  • ljuger inte
  • baktalar inte någon 
  • Är inte elak mot andra
  • gottar mig inte i andras olycka
Jag är mig själv och vill andra bara väl. 
Jag VET att man inte kan vara vän med alla! Ibland så passar man inte helt enkelt.
Och du är kanske inte riktigt på min prioriterings lista! 
 
Detta är  inte heller vad jag vill syssla med! Jag vill inte känna dessa känslor och vara arg. Mitt kall här i livet är att hjälpa andra människor med att komma på rätt väg  i livet. 
 
Jag är en ljusbärare och jag är stolt över det. 
Så  jag kan säga detta att jag kommer att komma starkare ur detta och jag tänker inte låta någon annan förstöra det! 
 
Jag känner redan nu att skriva av mig detta kändes skönt och nu så är bollen i rullning !! 
 
Tack!! Vi ses när vi ses 👋 
 
 
 

Kommentera här: