Vad är en vän?

Hej!!
Ja vad är en vän? Detta slog mig nu då jag upptäckte att en hade tagit bort mig från alla sidor som vi lagt till varandra. Ja vad har man gjort? Den frågan ställer man sig med en gång. Jag vet att jag inte har gjort  någonting och det är det som är problemet. 
För mig är en vän:
  • Någon som jag kan ringa till dag som natt.
  • En som ställer upp i vått och torrt.
  • Inte behöver bekräftelse från mig hela tiden. 
  • En jag kan ringa och fråga om vi ska ses även om det gått ett par veckor emellan. Och när vi ses så är det som vanigt. 
Jag får lite panik för jag har inte tiden till att umgås 24/7. Nu har jag inte en massa vänner kvar men dom jag har ger tillräckligt. Jag har ett heltidsjobb och eget företag på de. Ja och en familj som behöver mig. 
När man har en vän så ska det vara tvåvägskommunikation.
Jag ger av hela mig själv och har blivit så bränd genom åren. 
Visst har jag backat från flera och det finns orsaker till detta. Ibland inser man att man är så olika. Eller att det finns annat i bagaget. 
Jag vet att från min sida skulle jag kanske vart ärlig och talat om vad det var som hände. 
Men nej! Jag har fått höra en massa som har gjort så att jag inte bryr mig längre. Ja jag kanske har agerat likadant då men nä... 
Jag har haft det tufft med människor i hela mitt liv. Folk som utnyttjat min vänskap. Och sedan kastat "bort" mig. 
 
Nog om detta nu. Idag så har jag haft en "sjukkänsla" i kroppen. Detta jävla bråck som har spökat och gjort ont. Har tvättat och sett på film. Vi har kollat på Aquaman den nyaste. så bra!! 
Veckan som kommer är fullbokad med jobb och jobb & tandläkaren. 
Ha det nu så bra och du som läser detta till dig vill jag säga TACK! 
 
Vi ses när vi ses 👋 
(null)

 
 

Kommentera här: